Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Czarnym Lesie

Zaproszenie na Jasełka

Po co ludziom samorząd gminny?

W ramach realizacji projektu dotyczącego funkcjonowania samorządu gminnego uczniowie klas: 8 i dwóch trzecich klas gimnazjum odwiedziły Urząd Gminy w Mykanowie. Na spotkaniu z Panią Sekretarz Gminy, Marią Szczepanik, uczniowie uzyskali odpowiedzi na szereg pytań związanych z funkcjonowaniem Urzędu Gminy w Mykanowie, budżetem gminnym, kompetencjami organów władzy i perspektywami rozwoju naszej gminy.
Spotkanie zwiększyło wiedzę uczniów czyniąc ich bardziej świadomymi mieszkańcami lokalnej wspólnoty oraz wpływając na rozwój kompetencji kluczowych, w tym społeczno-obywatelskich.
Już następne wybory samorządowe będą dla uczniów okazją do czynnego w nich udziału. Nic więc dziwnego, że przez kolejne lata będą wnikliwymi obserwatorami, a może i uczestnikami, zmian zachodzących w „Małej Ojczyźnie”. Wtedy również będą podejmowali decyzje dotyczące swojej przyszłości zawodowej i życiowej. Oby przynajmniej część z nich związało swoją przyszłość z miejscem, w którym przyszli na świat i dorastali. Tak się stanie, jeżeli rozwój naszej gminy zapewni im właściwe warunki do realizacji swoich celów.

VI Dyktando niepodległościowe „Po polsku o historii”

Okazją do refleksji nad językiem polskim było uczestniczenie w ogólnopolskim dyktandzie niepodległościowym. Celem konkursu była popularyzacja wiedzy na temat poprawnej polszczyzny z zakresu kultury i historii narodowej; doskonalenie umiejętności poprawnej pisowni polskiej, z uwzględnieniem nazw własnych związanych z historią odzyskiwania niepodległości przez Polskę (1914/1918 – 1989); uczczenie 100-rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości; kształtowanie postawy zaangażowania w pielęgnowanie narodowej tradycji i historii, w tym kultury języka polskiego oraz rozwój zainteresowań humanistycznych i dociekliwości poznawczej: językowej i historycznej.
Nasza szkoła również dołączyła do tej wspaniałej inicjatywy. Koordynatorem konkursu była pani Justyna Stefańska, a etap szkolny konkursu przeprowadziły w młodszych klasach (IV-VI) pani Mirosława Murek, a w starszych (VII, VIII, III gimnazjum) pani Marzanna Kudrzyn-Kowalska. Uczestnicy szkolnego etapu przystąpili do pisania dyktanda. Do etapu wojewódzkiego nominację otrzymało kilkoro uczniów, którzy uzyskali sumę punktów w wysokości co najmniej 75%. Miło nam poinformować, iż jedną z 20 laureatek konkursu etapu wojewódzkiego została Maria Makles – uczennica kl. III B gimnazjum. Gratulujemy! Wszystkim uczestnikom zaś składamy podziękowania.

Uroczyste obchody Narodowego Święta Niepodległości w 100. rocznicę odzyskania suwerenności

Dnia 9. 11. 2018 r. w piątek w naszej szkole pod kierunkiem pani Justyny Stefańskiej odbyła się uroczysta akademia upamiętniająca 100. rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości.
Akademia rozpoczęła się w dość nietypowy sposób, a mianowicie tańcem niepodległościowym z szarfami w kolorze białym i czerwonym. Tancerkami były uczennice z klasy pani Justyny Stefańskiej-4B oraz dwie uczennice z klasy 6B i jedna gimnazjalistka z klasy 3B-Wiktoria Kweczke, zasługująca na szczególne wyróżnienie, gdyż uczyła pozostałe dziewczęta układu tanecznego. Chętnych zapraszam do obejrzenia tańca na naszej stronie internetowej-uwierzcie mi naprawdę warto! Uczennice spisały się wspaniale.
Na kolejną część uroczystości składało się przedstawienie pt. „Podróż przez historię…”, (więcej…)

100 pozdrowień na 100-lecie Niepodległości

Nasza szkoła pod opieką pani Justyny Stefańskiej wzięła udział w ogólnopolskiej akcji wysyłania kartek pocztowych z pozdrowieniami do koleżanek i kolegów ze szkół w całej Polsce. To geograficzna propozycja świętowania tak wyjątkowej rocznicy.
Akcja polegała na wysyłaniu przez uczniów szkół biorących w niej udział kartek z pozdrowieniami dla uczniów z innych miast. Dzięki temu dzieci i młodzież mogli się poznać i poczuć wspólnotę mimo że dzielą ich setki kilometrów. Inicjatywa ta, została zapoczątkowana przez grupę nauczycieli entuzjastów z kilku polskich szkół: SP Nr 2 w Bieczu, SP Nr 2 w Kępnie, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rokicinach Podhalańskich oraz SP Nr 130 w Łodzi. Zatoczyła ona jednak szerokie kręgi. Włączyło się w nią ponad 600 szkół z całej Polski! W tym nasza.
Jak przebiegała akcja w naszej szkole? (więcej…)

„Rekord dla Niepodległej”

Dnia 9 listopada o godzinie 11.11 wspólnie z całą społecznością szkolną odśpiewaliśmy pełną wersję polskiego hymnu (4 zwrotki), tym samym wzięliśmy udział w ogólnopolskiej akcji ogłoszonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Radę Dzieci i Młodzieży przy Ministrze Edukacji Narodowej. Celem wydarzenia było jednoczesne śpiewanie Mazurka Dąbrowskiego przez szkoły, przedszkola. Akcja przebiegła śpiewająco.
To wszystko dla Ciebie Kochana Ojczyzno!

Relacja video z przebiegu akcji:

„Taki mały, a tyle w nim złości”

Wychowanie dzieci to wcale niełatwa sprawa. Co możemy zrobić, gdy w zachowaniu naszego dziecka pojawia się agresja? O czym świadczy agresja u dziecka? Czy przemoc w rodzinie to jedyny powód, dla którego dzieci są agresywne? Przyjrzyjmy się temu problemowi i zastanówmy się, jak można sobie z nim poradzić.
Problem w artykule: „Taki mały, a tyle w nim złości” omawia Paulina Gawryjołek.

„Agresja u dzieci jest dość często występującym zjawiskiem. Bardzo prawdopodobne, że dotyczy ona także twojego dziecka. Pewnie nie raz zdarzyło ci się widzieć agresywne zachowania najmłodszych, np.
• bicie innych dzieci,
• reagowanie złością, płaczem, krzykiem na odmowę kupna nowej zabawki,
• uderzanie samych siebie (autoagresja) lub rodziców,
• używanie wulgarnych słów.
Może nawet sam musiałeś jakoś poradzić sobie z tego typu agresywnym zachowaniem. Co robić w takich sytuacjach? Dlaczego te małe, kruche istoty zachowują się w taki sposób? Jako rodzic możesz czuć bezradność i mętlik w głowie, szczególnie gdy dziecko przejawia agresję w miejscach publicznych i wasza rodzina staje się obiektem ciekawskich i wyrażających dezaprobatę spojrzeń. Jako świadek agresywnych zachowań u dzieci myślisz pewnie, że rodzice dali sobie wejść na głowę, dziecko jest rozpuszczone i po prostu zasługuję na karę. Nie wszystko jest jednak tak proste, jak na pierwszy rzut oka się wydaje. O czym może świadczyć dziecięca agresja? Czy rzeczywiście karanie jest na nią zbawiennym lekarstwem? (więcej…)

Jesień liściem malowana

Jesień to niezwykle urokliwa pora roku, która ma wiele odsłon. Czasem cieszy oko feerią barw błyszczących w słońcu złotych liści, czasem budzi nostalgię mglistą wilgocią pochmurnych dni. Jednak uczniowie Szkoły Podstawowej w Czarnym Lesie doskonale wiedzą, że nawet deszczowe jesienne dni to czas, który można miło spędzić z przyjaciółmi. Trzeba jedynie umieć docenić tę porę roku i samodzielnie odnaleźć jej urok! Jak to zrobić?
Z kolorowych liści, dojrzałych owoców, kasztanów, żołędzi, warzyw, traw, czy kwitnących jeszcze kwiatów można wyczarować prawdziwe cuda.
Ci, których bogactwo jesieni inspiruje do tworzenia, wzięli udział w październikowym spotkaniu w ramach programu „Akcja Integracja”. Celem spotkania było nie tylko rozwijanie wrażliwości estetycznej naszych uczniów, rozwijanie ich kreatywności, ale również uczenie się tolerancji i empatii, kształtowanie samodzielności uczniów niepełnosprawnych, uczenie poprawnych zachowań, a przede wszystkim integracja i bliższe poznanie kolegów i koleżanek z innych klas. Po raz kolejny pomoc koleżeńska okazała się niezastąpiona. (więcej…)

,,Nie chciejcie Ojczyzny, która Was nic nie kosztuje”

18 czerwca 1983 roku, w trakcie II Pielgrzymki do Ojczyzny, Jan Paweł II wypowiedział te słowa do zgromadzonej na Jasnej Górze młodzieży. Stały się one inspiracją do stworzenia i realizacji projektu, którego celem było m.in. uczczenie 100 rocznicy wyzwolenia Jasnej Góry.
4 listopada 1918 roku na Jasną Górę wkroczył pododdział 22. Pułku Piechoty pod dowództwem ppor. Artura Wiśniewskiego i nastąpiło przejecie jej z rąk Austriaków. Na jasnogórskiej wieży zawisły biało-czerwone flagi.
Nasza szkoła uczestniczyła w projekcie realizując zajęcia poświęcone wyzwoleniu Jasnej Góry, przygotowując „maciejówki XXI w.”, uczestnicząc w uroczystościach w jasnogórskiej bazylice oraz maszerując w rytmie poloneza z placu Biegańskiego na jasnogórskie błonia.

“Domino” dla Niepodległej

Wdzięczni za dar wolności i suwerenności, wolontariusze razem zespołem Domino 25 października udali się do mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Częstochowie, aby wspólnie świętować odzyskaną przez Polskę Niepodległość. Program artystyczny został przedstawiony w sposób urzekający, a uczniowie udowodnili, że patriotyzmu można sie uczyć nie tylko z podręczników, ale poprzez znajomość wierszy i pieśni patriotycznych z czasów walki o wolność Ojczyzny.
Zapraszamy do obejrzenia relacji fotograficznej.

Strona 5 z 43« Pierwsza...345678...203040...Ostatnia »

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Czarnym Lesie pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Czarny Las, jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.

1. Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Czarnym Lesie,
ul. Szkolna 6, 42-233 Czarny Las, e-mail: spczarnysekretariat@o2.pl.
2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Sebastian Łabowski, adres e-mail: inspektor@bezpieczne-dane.eu.
3. Dane będą przetwarzane w celu wypełniania zadań ustawowych lub statutowych Administratora danych osobowych,
na podstawie przepisów obowiązującego prawa, bądź w innych przypadkach na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie
danych osobowych w celu określonym przy pozyskiwaniu przez Administratora danych osobowych przedmiotowej zgody.
4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie
przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego.
5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach, o których mowa w punkcie 3 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą
być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej,
w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
6. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby,
której dane dotyczą.
7. Podanie danych osobowych ma charakter obowiązkowy, jeżeli podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
8. Podane dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
9. Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także przenoszenia danych w zakresie wynikającym z przepisów prawa.
10. Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługuje również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania,
a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do wniesienia sprzeciwu
lub cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu sprzeciwu lub wycofania zgody.
11. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.