OUTDOOR EDUCATION W ZAŁĘCZAŃSKIM PARKU KRAJOBRAZOWYM

Klasy siódma i ósma odbyła lekcję geografii i chemii w plenerze. Nie od dziś wiadomo, iż natura jest nieocenionym środkiem, tłem oraz inspiracją do uczenia się. Atrakcyjne zajęcia poza murami szkoły pozwalają uczniom lepiej poznać samych siebie i kolegów a nauczycielom odkryć drzemiące w uczniach talenty bądź zainteresowania. Pokonywanie swoich barier i przeciwności, w bezpiecznej atmosferze, buduje w uczniach wiarę we własne możliwości oraz poczucie własnej wartości.
Zajęcia w plenerze pozytywnie wpływają na kształtowanie u uczniów relacji z przyrodą. Autentyczne doświadczenia, czas na poznawanie natury, wykorzystanie do tego wielu zmysłów – to wszystko pomaga w odbudowywaniu więzi ze środowiskiem. Uczniowie i nauczyciele „przypominają” sobie, jaką radość niesie przebywanie na świeżym powietrzu oraz uczenie się z innymi poprzez działanie. Aktywne zajęcia
w terenie są okazją do rozmów, otwarcia się na innych, budowania zaufania, pomocy sobie wzajemnie, co przekłada się na kształtowanie ich systemu wartości.
Klasa siódma i ósma podczas zajęć w Załęczańskim Parku Krajobrazowym poznała genezę krajobrazu jurajskich wapiennych ostańców, będących siedliskiem osobliwej fauny i flory oraz urokliwego odcinka rzeki Warty.
Opiekunowie
Izabela Wolska, Paulina Kowalska