Nasi uczniowie w Odysei Umysłu
Odyseja Umysłu to konkurs twórczego rozwiązywania problemów. Odyseusze pracują w drużynach, które reprezentują szkoły lub inne placówki edukacyjne i zazwyczaj liczą od 5 do 7 osób. Opiekę nad każdym zespołem sprawuje trener, który integruje grupę oraz organizuje i moderuje jej pracę, ale nie sugeruje ani nie narzuca dzieciakom własnych pomysłów.
W tegorocznej edycji tego konkursu wzięli udział uczniowie klas III w następującym składzie: Paulina Labocha, Weronika Woźniak, Karolina Żurawska, Kordian Dobosik, Weronika Kucharska i Karolina Tarczyńska. Opiekę trenerską objęła Maria Wróblewska. Eliminacje Regionalne 24 edycji ogólnopolskiego konkursu Odysei Umysłu – krajowego etapu międzynarodowego konkursu edukacyjnego Odyssey of the Mind, odbyły się 7 marca 2015 r. w Krakowie.
Jesienią każdego roku publikowanych jest pięć Problemów Długoterminowych. Drużyna wybiera jeden z nich, po czym przez kilka miesięcy samodzielnie projektuje, przygotowuje i udoskonala jego rozwiązanie. Uczestnicy razem analizują zadanie i zastanawiają się, jak można sobie z nim poradzić. Następnie wspólnie decydują jak to, co w ich pomysłach najlepsze, połączyć w 8-minutową prezentację – którą na wiosnę przedstawią sędziom oraz publiczności. Podczas konkursu zespół musi się także zmierzyć z Problemem Spontanicznym – niepowtarzalnym zadaniem-niespodzianką, którego treści nie zna do ostatniej chwili, a rozwiązanie tworzy w zaledwie kilka minut.
Nasza drużyna postawiła sobie za cel rozwiązanie problemu 3 zatytułowanego „Gra z Puszką Pandory”. Problem ten polegał na tym, aby zespół wystawił na scenie własną adaptację historii o Puszce Pandory… a na dodatek zrobił to w konwencji gier wideo! Podczas przedstawienia postać Gracza ma wziąć udział w zainspirowanej starogrecką legendą, wielopoziomowej „grze”, w której pojawią się: prolog (intro) opowiadający znaną wersję mitu o Puszce Pandory; trzy awatary reprezentujące różne nieszczęścia, jakie z niej uciekły; dźwięki sygnalizujące początek oraz koniec każdego poziomu; a także licznik energii pokazujący, ile sił pozostało głównemu bohaterowi. Ostatecznie, Gracz ma awansować na najwyższy poziom i wypuścić w świat „nadzieję” – zwyciężając w ten sposób w całej rozgrywce.
Odyseusze stworzyli spektakl, w którym graczowi przeszkadza wszędobylska para – Pomidor i Mozzarella (Karolina Ż. i Weronika K.), pojawiają się nieszczęścia – Złość, Nienawiść i Dwulicowość (Paulina, Weronika W. i Karolina T.), a na koniec wypuszczona zostaje Nadzieja. Sędziowie bardzo przychylnie przyjęli spektakl, chwalili scenografię, kostiumy i ogólny zamysł przedstawienia, nagrodzili go następującymi uwagami – „Super rymowane teksty”, „ Dopracowane makijaże”, „Doskonała gra aktorska Dwulicowej”, „Absurdalny humor – to lubię”, „Fajny pomysł na ser i pomidor”, „Ciekawy pomysł przedstawienia”.
W swojej grupie wiekowej i problemowej nasi reprezentanci zajęli 3 miejsce uzyskując ogółem 273,6 punkty. Bardzo dobrze wypadli również w problemie spontanicznym uzyskując 77,72 punkty. Serdecznie gratulujemy uczestnictwa w konkursie i zachęcamy do dalszego rozwijania własnej kreatywności.